Sverige snart ett förlorat land

Från och med april och fram till valet publicerar pseudonymen Julia Caesar krönikor på den danska webbplatsen Snaphanen.dk. Julia Caesar är en erfaren journalist och har med förfäran sett hur den svenska journalistkåren till största delen fungerar som maktens megafoner.

Att dagens svenska journalister mer ser det som sitt uppdrag att föra ut ett budskap, dvs. verka som opinionsbildare, i stället för att gräva om, kritiskt granska och lägga fram en nyanserad bild av t.ex. makten har fler och fler börjat få upp ögonen för. En analys av hur propagandaapparaten fungerar finns att läsa här.

Länken till alla Julias Krönikor finns här. http://aktualia.wordpress.com/julia-caesar/

Julia skriver själv följande i Snaphanens kommentarsfält:

”Tack kära läsare för er uppskattning! Om mina krönikor får någon att börja reflektera över den invandringspolitik som bedrivs i Sverige och dra politiska slutsatser är jag nöjd. Den största orsaken till att politikerna tillåts fortsätta med sin ansvarslösa politik är människors okunnighet och omedvetenhet. Det är just där jag hoppas kunna göra en insats. Jag behöver bara gå till mig själv – det var när jag började läsa på och skaffa mig kunskaper om invandringspolitiken som jag insåg hur illa ställt det är i Sverige. De iakttagelser som jag hade gjort under många år föll på plats och fick en förklaring. Jag hade inte inbillat mig att något inte stod rätt till – det ÄR ett galopperande vansinne som bara pågår och pågår.”

Julia Caesar låter meddela att hon ska ge ut två böcker om invandringspolitik och islam. Den första ska heta ”Världsmästarna. När Sverige blev mångkulturellt” på över 500 sidor. Kommer att tryckas före valet. Tjugo av krönikorna på Snaphanen kommer att ges ut i bokform under titeln: ”Fler ministrar borde gråta”. Även den ges ut före valet. De ges ut på egen bekostnad då inget svensk förlag ger ut böcker i de här ämnena. Utgivningsdatum kommer att meddelas på Snaphanen.

Nedan presenterar jag kort innehållet i hennes krönikor och länkar vidare till dem på den danska webbplatsen. Hennes texter förtjänar att bli lästa av en bredare svensk läsekrets, då det inte förekommer någon liknande regimkritik i Sverige. Länka gärna hit!

Länklista utan sammanfattningar:
Batikhäxorna och makten (100822)
Sverige – våldtaget land (100815)
Allas olika värde (100808)
Djurplågeri i Guds namn (100801)
Medias pressetiska apartheid (100725)
Kedjeinvandring utan slut (100718)
Fler ministrar borde gråta (100711)
Den svenska asyltombolan (100704)
Juvelerna i maktens krona (100627)
Medlöparnas förräderi (100620)
Den livsviktiga tilliten (100613)
Ett paradis för krigsförbrytare (100606)
Slöjan kränker mig (100530)
Flykten från mångkulturen (100523)
Till yttrandefrihetens försvar (100515)
Brev till Fredrik Reinfeldt (100509)
Kriget mot läsarna (100502)
Moster och svenskheten (100425)
Sverige sjunker som en sten (100418)
Svenska medias moraliska bankrutt (100411)

Sammanfattningar och länkar:
Batikhäxorna och makten (den 22 augusti 2010)
Kvinnors rättigheter av idag har en lång historia av kamp. Många kvinnor tar dock dessa rättigheter för givet och glömmer att rättigheter och förmåner ständigt måste erövras på nytt och försvaras. Mot bakgrund av detta ter sig den välvilja välsituerade 40-talistkvinnor visar inför massinvandringen ologisk, då denna otvivelaktigt leder till att kvinnornas guldålder snart är ett minne blott. Vilka drivkrafter har då dessa kvinnor? Vad gör kvinnor mer positiva till mångkulturen än män? Vad är det som får dessa kvinnor att brista i sin lojalitet med invandrarkvinnornas situation?

Sverige – våldtaget land (den 15 augusti 2010)

Published in: on augusti 26, 2010 at 1:47 e m  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://dalkullansrevir.wordpress.com/2010/08/26/sverige-snart-ett-forlorat-land/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 kommentarerLämna en kommentar

  1. För ett gott skratt, läs även nysvensk ordlista, som just även publicerade del 2:

    http://aktualia.wordpress.com/2010/08/26/nysvensk-ordlista2/

    • Sorry my dear. Min vår och sommar har ägnats åt anhöriga som måste söka socialvård (trots hög utbildning) för att analfabeter ska få första tjing. Tycker inte du ska klaga på min svenska:-) Den är helt Ok

    • Snälla Cavatus (har sett dig lite här och dä)r. Min svenska är god, likaså min engelska som jag antar är betydligt bättre än hos mina jämnåriga. Jag fördstår inte vad du menar, egentligen? Men ska kolla din länk:-)

  2. Okey, trots min otålighet och impulsivitet, har jag kollat din ordlista och upptäcker en massa ”nya” ord som uppstått bara de senaste 4 åren:-)
    Ta bara ordet Islamfobi, det ordet är ju helt kass, Fobi är ju rädsla på djupet, ska inte gå in på detta, men fattar:-))


Kommentera

