Läs sanningen om Sverige av journalisten Julia Ceasar

af Julia Caesar

Jag har fått ett brev från Fredrik Reinfeldt. Det är inte var dag man får brev från statsministern, så jag känner mig hedrad och läser brevet noga. Fredrik Reinfeldt skriver:

”Jag vill lämna ett tydligt besked från Moderaterna. Vi ser er alla.”

Tack, det känns tryggt att veta.

Jag har funderat på vad jag ska svara Fredrik. För jag tillhör en generation som anser att man ska svara på brev. Jag hoppas att du vill läsa mitt svar, Fredrik. Nu börjar jag:

Bäste Fredrik!

Tack för ditt brev. Jag förstår att jag betyder mycket för dig, eftersom du gör dig besväret att skriva ett brev till mig. Du skriver att ni moderater kommer att göra allt för att Sverige ska bli ett föregångsland. Du vill att jag ska känna att ni ser mig och alla andra som bor i Sverige. Du vill ha min röst.

Ursäkta om jag låter en smula brutal. Men bäste Fredrik, känn dig blåst! Min röst får du inte.

Det Sverige som du och den övriga alliansregeringen har skapat är ingenting som jag vill ha. Allt det som var fint och tryggt i Sverige har ni med gemensamma krafter monterat ned och förstört. Det var det Sverige som jag och andra i min generation och generationerna före mig byggde upp, ett land som vi älskade och ville bevara.

Sorg över ett förlorat Sverige

Vi är många nu levande, ska du veta, som sörjer ett förlorat Sverige. Vi växte upp i ett land där det var tryggt att leva, där man kunde lita på varandra och där det fanns en framtidstro. Många av oss var fattiga, men med utbildning och eget arbete kunde vi bygga en framtid för oss och våra barn. Det landet har tagits ifrån oss. Sorgen bär vi ständigt i oss, djup och sårig. Om du bara visste hur många tårar jag har gråtit över mitt förlorade land. Inte så mycket för min egen skull som för dem jag älskar och som kommer efter mig. Det land som jag ville ge dem finns inte längre.

Ja, jag vet att du föddes 1965 och bara var en tioårig grabb när Sveriges riksdag 1975 tog det enhälliga beslutet att förvandla Sverige till ett mångkulturellt land. Antagligen spelade du fotboll och var duktig i skolan vid den tiden. Jag kan inte anklaga dig för det beslutet. Det var socialdemokraterna som lade grunden för massinvandringspolitiken och satte den i system. Men ni i det borgerliga blocket kan inte skylla ifrån er. Alla politiska beslut av betydelse på det här området har varit enhälliga. Och du och övriga i alliansen har inte bara fortsatt att föra en fullständigt ansvarslös politik. Ni har trappat upp vansinnet ännu mer.

Ursvenskt är bara barbariet

Jag trodde faktiskt på dig när du kom till makten 2006. Jag trodde att du kunde förändra något på invandringspolitikens område efter många års socialdemokratiskt vanstyre. Men redan när jag slog upp tidningen den 15 november 2006 – du hade varit statsminister en dryg månad – blev jag besviken. Du hade besökt det invandrartäta Ronna i Södertälje och sa ordagrant:

”Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån.”

Fortsättningen finns att läsa på Snaphanen där övriga krönikor av henne finns. Länken finns här

http://snaphanen.dk/2010/05/09/s%C3%B8ndagskronik-brev-till-fredrik-reinfeldt/

Published in: on augusti 26, 2010 at 1:37 e m  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://dalkullansrevir.wordpress.com/2010/08/26/las-sanningen-om-sverige-av-journalisten-julia-ceasar/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

